Groene smoothie met boerenkool en banaan

Deze zoete, groene smoothie met boerenkool en banaan ziet er niet bijster aantrekkelijk uit, eerlijk is eerlijk. Maar hij is wel supergezond en daarom ideaal als ontbijt! Ik deed eigenlijk nooit eerder gedroogde abrikozen in een smoothie. Ze zijn heel gezond (lees hieronder), maar – net als bij boerenkool – vind ik de structuur eigenlijk niet zo lekker. Perfect voor in een smoothie dus!

Zoete groene smoothie

 

Nog even op een rijtje waarom je vaker gedroogde abrikozen door je smoothie moet doen: ze bevatten veel ijzer, veel voedingsvezels (maar zijn wel licht verteerbaar), zijn goed voor de bloeddruk (vanwege kalium) en ze zitten bomvol vitamine E en provitamine A (een antioxidant dat zorgt voor een mooie huid en beschermt tegen verschillende soorten kanker).

Voor gezonde feitjes over boerenkool en banaan: kijk bij mijn andere smoothie recepten!

Recept groene smoothie met boerenkool en banaan

Ingrediënten (voor 2 glazen)
– 1 banaan
– 2 kiwi’s
– 2 handjes boerenkool
– 40 g gedroogde abrikozen
– 4 el havermout
– 100 ml vers sinaasappelsap of water
– 10 g gedroogde goji-bessen (optioneel)

Bereidingswijze
Je kunt de gedroogde abrikozen en goji bessen van tevoren al in lauw water laten wellen zodat ze wat zachter worden (fijn voor je blender/staafmixer). Lepel de kiwi’s uit, snij de banaan in stukjes en pureer alles tot een gladde smoothie.

Tip

Probeer ook eens deze lekkere (groene) smoothies:
IJzersterke groene smoothie
Frisse, groene smoothie
Zoete wintersmoothie
Aarbeien-avocado smoothie (mijn favoriet!)
– Of één van deze vijf lekkere smoothies.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *