Salade met gegrilde kip, appel en cranberries

Ook achter dit recept zit een fijne herinnering. Ik at dit meerdere keren bij Denny’s in Miami, toen ik daar een paar jaar geleden op vakantie was met mijn vriend en schoonouders. Het was één van de weinige gezonde gerechten op de kaart – Denny’s is namelijk een fastfoodrestaurant. Wel erg lekker, want na al die jaren maak ik het nog steeds zelf thuis! Daarnaast is het ook makkelijk en ‘light’: je hebt er maar weinig voor nodig, het is binnen 5 minuten klaar en de salade bevat minder dan 550 calorieën (p.p.).


Ik kwam laatst toevallig geroosterde en gekarameliseerde walnoten tegen, dus deze heb ik gebruikt in de salade. Je kunt natuurlijk elke soort noten gebruiken, en ze eventueel zelf karamelliseren (met wat suiker, olie en water in een pan).

Ingrediënten (voor 2 personen)
– 175 g kippenborstfilet (of kalkoenfilet)
– 200 g gemengde sla
– 1 appel
– 2 handjes (gekarameliseerde) pecannoten
– Handjevol gedroogde cranberries
– 4 el balsamicoazijn
– Zout en peper naar smaak
Bereidingswijze
Snij de kip in kleine stukjes en gril het in een grillpan (of gewone koekenpan) of contactgrill tot de stukjes gaar zijn. Was de sla en snij de appel in stukjes. De appel hoeft niet geschild te worden, maar dat kan natuurlijk wel als je dat lekkerder vindt. Doe de noten, cranberries en appel bij de sla en besprenkel met balsamicoazijn. Voeg als laatste de kip toe.
Print Friendly

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *