Frisse, groene smoothie

De kiwi’s, appel en bleekselderij maken deze smoothie lekker fris en de boerenkool geeft er een extra gezonde twist aan. Persoonlijk ben ik niet dol op boerenkool in een stamppot, zoals boerenkool in Nederland meestal gegeten wordt. In een smoothie vind ik het echter ideaal, want je proeft die krullerige randjes niet maar krijgt wel de gezonde voedingsstoffen binnen. Boerenkool is namelijk heel gezond! Er zitten weinig calorieën in, veel vezels en het bevat veel vitaminen/mineralen (vitamine A, C, K, calcium, ijzer), antioxidanten en omega-3 vetzuren. Ideaal om de dag mee te beginnen!
Kijk hier voor meer gezonde tips om het najaar door te komen, en probeer ook eens deze vijf lekkere smoothies.
Ingrediënten (voor 2 personen)
– 2 kiwi’s
– 1 groene appel
– 1 sinaasappel
½ stengel bleekselderij
– Handjevol boerenkool
– Optioneel: goji-bessen (dit zijn kleine vitamine-C bommetjes!)
Bereidingswijze
Schil en snij het fruit en pureer alle ingrediënten met een staafmixer/blender fijn. Voeg eventueel havermout, probiotica of lijnzaad toe voor wat extra vitamines/mineralen en vezels.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *