Bosvruchten smoothie met rozenwater

Sinds mijn afstuderen (woensdag kreeg ik eindelijk officieel mijn diploma – woohoee) werk ik fulltime bij een nieuwe baan. Super spannend en leuk, maar het wennen aan deze nieuwe routine kost ook behoorlijk wat energie. Ideaal gezien zou ik ’s ochtends gewoon rustig wakker worden op mijn fiets en met mijn haren in de wind en de eerste zonnestralen op mijn gezicht de werkdag tegemoet fietsen. In werkelijkheid ben ik een heuse forens geworden, die braaf aansluit in de ochtendspits en dus maar ontbijt in de file in de auto. Dit was ik eigenlijk nooit van plan (ode aan wakker worden op de fiets!), maar je moet van elke situatie het beste maken.

Bosvruchten smoothie met rozenwater (PH2b)

Het voordeel van smoothies is dat ze heel geschikt zijn voor ontbijten in de file in de auto. Ik ben een zeer trage eter en drinker (ik ben in elk gezelschap de sloomste: ik win het zelfs van kinderen), dus voor mij is het ideaal en heel efficiënt.

Tegenwoordig hebben ze daar zelfs van die hele handige, fancy glazen bekers voor met een dop waar zelfs al een rietje in geïntegreerd zit. Elke ochtend worden er massaal foto’s op Instagram gepost van deze befaamde – met de kleurrijkste, vloeibare ontbijtjes gevulde – beker (guilty as charged). Het is weer eens wat anders dan een mason-jar.

Deze bosvruchten smoothie maken wij eigenlijk het vaakst (oké, op de avocado-aardbeien smoothie na dan), en is ideaal voor dagen waarop je weinig tijd hebt. Het is nog sneller klaar dan alle andere smoothies, omdat je nagenoeg niks met het fruit hoeft te doen (alleen even je banaantje pellen) en alles zo in de blender kunt gooien. Door er rozenwater aan toe te voegen krijgt je smoothie net even een andere twist.

Rozenwater kun je kopen bij de toko, of zelf maken met gedestilleerd water en eetbare rozenblaadjes (google is your best friend – mocht je het zelf willen maken).

Nu ben ik benieuwd: wat is jouw favoriete file-food?

Recept bosvruchten smoothie met rozenwater

Ingrediënten (voor 1 groot glas)
– 125 g bosvruchten
– ½ (bevroren) banaan, geschild
– 4 el (glutenvrije) havermout
– 4 el (plantaardige) yoghurt
– 1 el rozenwater
– eventueel een extra scheut water

Bereidingswijze
Doe de ingrediënten in de blender of pureer ze met een staafmixer fijn. Voeg eventueel een extra scheut water toe om de smoothie wat dunner te maken.

Ik gebruik meestal magere yoghurt, maar amandelmelk of een andere plantaardige melk/yoghurt volstaat ook prima. Dan is het ook nog eens koemelkvrij!

Volg Perfect Housewife – to be @
Instagram | Facebook | Twitter | Bloglovin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *